Öntapadó címke nyomtatás

Új fejezet az élelmiszer csomagolásban és címkézésben

2025. január 10. | Blog, Élelmiszerek címkézése, Grafika, Méz

A változás szele

 

“Semmi sem állandó, csak a változás maga.” (Hérakleitosz)

 

Képzelje el, hogy egyszer csak minden ismerős élelmiszer csomagolása, címkéje megváltozik. Igen, jól olvasta. Az a megszokott kis tápérték-táblázat a csomagolás hátulján… na, az költözik majd. És nem akárhová! Egyenesen főhelyre, a termék elejére, hogy végre ne kelljen a boltban hosszasan kibogarászni az apró betűk közül a lényegi információkat, amikor mondjuk csak azt szeretné megtudni például, hogy mennyi cukor van abban a müzliben.

 

Mire ez a változtatás, miért most, és főleg, hogyan tovább?

Nos, a számok azt mutatják, hogy évente közel 8 millió ember hal meg olyan betegségekben, amelyek összefüggésbe hozhatók a helytelen táplálkozással. Ezért az Egészségügyi Világszervezet (WHO) az elmúlt év végén azzal a javaslattal állt elő, hogy a lényeges tápértékadatok a csomagolás elejére kerüljenek, jól látható formában. Ez a változtatás nagyobb horderejű lesz, mint azt előre gondolnánk, hiszen ez alapjaiban formálhatja át az élelmiszerek megszokott megjelenését.

Több mint design kérdés

A címke és csomagolás gyártás szemszögéből ez nem egyszerűen egy újabb grafikai feladat. Az új szabályozás olyan innovatív megoldásokat kíván, ahol az információk nem csak láthatók, de könnyen értelmezhetők is. Gondoljunk csak bele, hogy amíg a tápértékjelölést eddig a termék hátoldalán, több négyzetcentiméteren próbáltunk elhelyezni, azt most a frontoldalon kell megjelenítenünk. Mindezt úgy, hogy a márka külső megjelenése ne veszítsen értékéből, hogy felismerhető, beazonosítható maradjon.

Inspiráló nemzetközi példák

Nutri-Score színkód

Már láthatunk előremutató megoldásokat. A Nutri-score színkódos értékelő rendszere A-tól E-ig terjedő skálával jelzi az élelmiszerek táplálkozási értékét, amely bizonyítottan segíti a vásárlói döntéseket. Chile figyelmeztető címkékkel jelöli a magas cukor-, só- vagy zsírtartalmú termékeket. A fentiek eredményeként csökkent az egészségtelen élelmiszerek fogyasztása.

Mi már izgatottan várjuk, hogy a hamarosan megszülető döntés alapján, az új irányelvek milyen kreatív megoldásokat kívánnak az élelmiszergyártóktól, forgalmazóktól és tőlünk. A holnap címkéihez, még átgondoltabb grafikai megoldásokra, esetleg új nyomtatási technológiára, innovatív anyaghasználatra lehet szükség.

 

Mit jelent ez a vásárlóknak?

Amennyiben megszületik a döntés és életbe lép az új címkézési rendszer, annak az egyik legnagyobb előnye, hogy másodpercek alatt átlátható információt nyújt majd az egészségtudatos vásárláshoz. Nincs többé bogarászás a sarokban vagy a hátoldalon, hiszen egy pillantás elég lesz ahhoz, hogy a vásárló azt vegye, ami az étkezési szokásához passzol.

A változás szele már közelít, hiszen az év első felére ígérték a döntést, és bár ez jelentős átalakulást hoz az élelmiszerek megjelenésében, a végső cél egyértelmű, segíteni a vásárlókat a tudatosabb választásban és egészséges életmód fenntartásában.

Mi itt vagyunk és amint további részleteket tudunk meg az új irányelvekről, azonnal megosztjuk Önökkel. Kövessen minket, hogy mihamarabb értesüljön a fejleményekről!

Öntapadó Címke Nyomtatás – Ragaszkodjon hozzánk!

Tartozzon Ön is elégedett ügyfeleink népes táborába! Kérjen ingyenes, kötelezettségmentes ajánlatot most!

 

 

 

Öntapadó Címke Nyomtatás – Ragaszkodjon hozzánk!

Bármit kérek, megoldják, pontosan úgy, ahogy kértem. A személyes egyeztetés is erősségük. Türelmesen, minden problémára segítenek megoldást keresni.

Az internetnek hála találtam weboldalára, és az ott látottak alapján döntöttem, hogy ajánlatot kérek. Szerencsére messze jobb volt a többi válasznál, a segítőkészségétől nem is beszélve.

Ami tetszett, hogy folyamatos volt a kommunikáció, nem éreztük úgy, hogy aggódnunk kellene, valami félrecsúszott, mert megfelelő minőségű, és mennyiségű információval voltunk ellátva. Legközelebb is Önöket választjuk ha címkenyomtatásra lesz szükségünk.