Ön tudta?
Nem „bio” és nem „fair trade”, mégis egyes országokban már most sokkal fontosabb a vásárlók szemében ha egy élelmiszer “regionális”. Na de mi is ez pontosan?
Maga a szó nem ismeretlen és így talán nem is szorul magyarázatra, de mégis érdemes kicsit a mélyére nézni.
Nagyító alatt a regionális címke
A regionális terméket jelölő öntapadó címke tulajdonképpen egy komplett élettörténet, a termék útja a termelőtől a fogyasztóig. Megléte mesél a szállítással megspórolt károsanyag-kibocsátásról, a helyi gazdaság támogatásáról és egyben magán hordozza a frissesség ígéretét.
Képzeljük el, ahogy egy frissen szedett alma útját követjük a fától az üzletig. Most pedig képzeljük el ugyanezt az almát egy több ezer kilométeres konténeres utazás után. Érezzük a különbséget és az utazással járó környezetre gyakorolt hatást?
Azonban nem minden arany, ami “regionális”, hiszen egy helyi, fűtött üvegházban termesztett paradicsom címkéjén hiába díszeleg a „regionális” jelzés, nagyobb környezeti terhelést jelenthet, mint a spanyol import társa. Ez rávilágít arra, hogy a címkézésnél a teljes képet kell látnunk.
Marketing vagy valódi érték?
Sokan kérdezik tőlünk: „Nem csak egy újabb reklámfogás ez?” A kérdés jó. A regionális címke (úgymond) civil kezdeményezésen alapul, használata még valóban nincs szigorúan szabályozva, mégis egy olyan üzenetet hordoz, ami mellett nem mehetünk el szó nélkül. Ez a kis címke tulajdonképpen egy környezetvédelmi aktivista, valamint a helyi termelők és értékek apró támogatója.
A “regionális” jelzés használata önkéntes, de éppen ez adja az értékét, mert aki “zászlajára tűzi”, az tudatosan dönt az átláthatóság mellett. A termelő és gyártó felelőssége a hiteles használat, a vásárlóé pedig a jól hangzó szlogenen túl a termék címkéjén meglátni a teljes képet.
Azt tapasztaljuk, hogy míg régebben elég volt egy egyszerű „helyi termék” felirat, ma már a tudatos vásárlók szeretik tisztán látni az adott élelmiszer pontos származási helyét, a termelő nevét, a szedés/készítés időpontját és bizony a termőföldtől megtett távolságot is. Mert nem csak önmaguk de bolygónk egészségét és a helyi gazdaságok életben tartását is szem előtt tartják.
Jó címke, jókor, jó helyen
A címkék fejlődésével ma már lehetőség van a felhasználási helynek legmegfelelőbb anyagú öntapadó címkék nyomtatására, amelyek:
- Időjárásállók
- Környezetbarát anyagból készülnek
- QR-kóddal ellátottak, amely tartalmazhatja a termék életútját
- Különleges grafikával azonnal felhívják magukra a vásárlók figyelmét
Egy jól megtervezett, információgazdag címke nem csupán termékazonosító, hanem bizalomépítő eszköz és egyben híd, a termelő és a fogyasztó között.
Tegye láthatóvá a közelséget! Keressen minket, és segítünk megmutatni, hogy az Ön terméke pontosan honnan indult, így érhet el vásárlói gyomrán túl, a szívükhöz is.
Öntapadó Címke Nyomtatás – Ragaszkodjon hozzánk!