Találkozott már ön is olyan címkével, amin hemzsegtek a hibák, elírások, pontatlan, vagy félreérthető rövidítések?
Az alábbi írás megszületéséhez egy ilyen címke adta az ihletet. Természetesen nem gúny tárgyává kívánjuk tenni, sokkal inkább figyelemfelkeltésnek szánjuk, hiszen a kereskedelemben, ahol oly sok a versenytárs, sok múlik a látványon és a termék információs felületének megjelenésén, ami sok esetben egy plusz öntapadó címke.
Hol a hiba?
Elnézve ezt a címkét, sajnos sok helyen, főleg a tartalom hosszához képest.
A felsorolásban az összetevőket hol nagybetűvel, hol kis betűvel írták. A vesszők pedig sok esetben rossz helyre vándoroltak, pedig helyesen a vessző közvetlenül a szó után szerepel és azt követi a szóköz, ugyanez a szabály a kettőspontnál is, azaz a szó és az azt követő írásjel között nincs szóköz.
A következő, a helytelen és nem magyaros írás. A sucróz-ról csak tippeljük, hogy az a sucrose, azaz a szaharóz. Illetve a hydrogén az vagy hydrogen, vagy ha már magyar szöveg, akkor természetesen: hidrogén.
Jöhetnek a felesleges szóközök, a tévesen egybeírt szavak és a lemaradt utolsó betűk. Ez nyilván lehet elütés is, és az vesse a készítőre az első követ, aki még soha nem követett el ilyen bakit. Azonban itt van egy fontosabb részlet, a “tartalmaz” utáni elemek, ahol láthatóan az allergének szerepelnek, amelyeket a címkézési szabályok szerint, jól láthatóan ki kell emelni (vastag, vagy dőlt betű, aláhúzás, nagybetű…). Ha viszont csak lehetséges, hogy található benne, akkor a “Tartalmazhat” lenne a helyes megfogalmazás.
Miért is fontos ez? Természetesen azért, mert fontos, hogy mit eszünk és élnek közöttünk olyan emberek, akiknek (nem túlzás) de az egészségük közvetlenül a fogyasztás után látja kárát, egy-egy téves jelölés miatt. Persze mondhatnánk, hogy ők bizonyára nagyon odafigyelnek, mert tudatosan vásárolnak. Ez igaz, de ezt sem intézhetjük el egy vállrándítással.
Mi a tanulság?
Ha azt nem is vesszük figyelembe, hogy zavaró a látvány, akkor is ott van a másik tényező. Könnyen előfordulhat ugyanis, hogy pont a hasonló hibák miatt veszít el, jó néhány potenciális vevőt a gyártó vagy termelő, akik bizonytalanná válnak a terméket illetően, a felületesség miatt. Ugye egyetért velünk, hogy érdemes a legkisebb címkét is a legpontosabban tervezni és nyomtatni, hiszen az szimpátiát és bizalmat ébreszt a vevőkben.
Mi minden esetben nagyon gondosan járunk el, hiszen a kezünk alól kikerült munkák minket is minősítenek. Tegyen egy lépést felénk azzal, hogy ránk bízza címkéjét, mi pedig megígérjük, hogy minden vessző a helyén lesz és az elkészült címkével a pont is jó helyre kerül, azon a bizonyos i betűn.
Öntapadó Címke Nyomtatás – Ragaszkodjon hozzánk!