A jól olvasható címkék titka
„A látás és megértés öröme a természet legnagyszerűbb ajándéka.” – Albert Einstein
Talán kicsit furcsának tűnik a fenti idézet a téma tekintetében, de boncolgassuk ezt egy kicsit a címke nyomtatás oldaláról.
Amikor a kis betű nagy problémát okoz
Képzelje el: áll egy üzlet polca előtt, kezében egy termék, és próbálja kisilabizálni a címkén szereplő információkat. A betűk olyan kicsik, hogy még szemüveggel is nehezen olvashatók. Frusztráló, nem igaz? Pontosan ezért döntöttünk úgy, hogy cégünk 5-ös betű méret alatt nem vállal nyomtatást, mert ami olvashatatlan, azt a vásárlók gyakran visszateszik a polcra, bosszankodva.
Miért a 5-ös betű méret a határ?
A 5-ös betű méret az olvashatósági küszöb. Gyakorlati tapasztalataink szerint a 40 év feletti korosztály nagy százaléka nehezen olvassa el az ennél kisebb betűket, gyenge megvilágítás mellett pedig szinte lehetetlen kivenni őket. Nem beszélve ha gyorsan kell átfutnia a szöveget, hogy az Őt leginkább érintő információkat megtalálja, na akkor biztos, hogy nem vesztegeti az idejét, hogy elolvasson egy ilyen parányi szövegeket.
Az Európai Unió rendeletei egyértelműen meghatározzák, hogy mik egy élelmiszer címke kötelező elemei és a minimális betű méretet. Ezek a szabályok nem véletlenül születtek, hiszen a fogyasztóvédelem és az élelmiszerbiztonság szempontjából kulcsfontosságú, hogy minden vásárló egyértelműen láthassa és megérthesse, mit vásárol. Persze ez más címkézett termék kapcsán ugyanúgy igaz, legyen az bármi.
Kreatív megoldások szűkös helyen

Információ-hierarchia
Természetesen megértjük, hogy gyakran szűkös a hely a címkén. Ilyenkor intelligens információ-hierarchiát alkalmazunk: a legfontosabb adatokat nagyobb betűvel emeljük ki, míg a kiegészítő információk lehetnek kisebbek – de soha nem 5-ös méret alatt. Kompakt címkéknél QR-kódos megoldással is élhetünk, vagy speciális esetekben kinyitható, többrétegű, szendvics, azaz Multilayer címkékkel oldhatjuk meg a helyhiányt.
Miért számít a hosszú távú gondolkodás?
Einstein szavai a címkéknél is igazak: amikor a vásárlók könnyedén látják és megértik a termékinformációkat, értékelik az Ön odafigyelését. Mert egy felületesen elkészített rosszul olvasható címke csökkenti a vásárlói bizalmat, növeli a hibás vásárlások számát, hatósági problémákhoz vezethet, és hosszú távon károsítja a márka imázsát, így rontja a vásárlói kedvet.
Az olvashatóság többet ér, mint a takarékosság
Sokszor tapasztaljuk, hogy ügyfeleink a lehető legkisebb címkét szeretnék választani költségcsökkentés céljából. Azonban cégünk elkötelezett amellett, hogy minden általunk nyomtatott címke tisztán olvasható és szabályoknak megfelelő legyen. Ha a termék jellege lehetővé teszi, mindig javasoljuk a valamivel nagyobb címke választását. Egy 2-3 cm-rel szélesebb címke profi megjelenést kölcsönöz a terméknek, könnyebb olvashatóságot biztosít minden korosztály számára, és jobb vásárlói élményt teremt.
Az 5-ös betű méret alatti nyomtatás elutasítása nem akadékoskodás, hanem felelős hozzáállás, mind az ügyfeleink, mind a végső fogyasztók irányában.
Ha kérdése van a címke tervezéssel vagy a megfelelő betű méret kiválasztásával kapcsolatban, tapasztalt csapatunk szívesen segít megtalálni a legjobb megoldást. Vegye fel velünk a kapcsolatot itt.
Öntapadó Címke Nyomtatás – Ragaszkodjon hozzánk!