Öntapadó címke nyomtatás

5+1 tipp a meggyőző öntapadó címkéhez

2025. augusztus 19. | Blog, Élelmiszerek címkézése, Grafika, Vonalkód

Tipográfia és olvashatóság – A jó címke, megszólít

 

A címke nem csupán egy darab papír a terméken, hanem az első benyomás, a márka hangja, a bizalom alapja. Egy jól megtervezett címke nemcsak szép, hanem informatív és érthető is. És az érthetőség kulcsa: a tipográfia.

Aki jó betűt vet, az sikert arat!

A betűtípus: stílus és funkcionalitás kéz a kézben

A betűtípus olyan, mint a termék hangszíne. Lehet elegáns, játékos, modern vagy klasszikus, de ha nem olvasható, akkor hiába minden kreativitás. A díszes, kézírásos stílusok például gyönyörűek lehetnek egy ajándékcsomagoláson, de egy összetevőlistán már lehet zavaró is.

Egy termékcímke grafikai tervezésénél, ahol a kötelező információknak (gyártó, összetevők, allergének, tápértékadatok, súly, minőségi-, felhasználási idő) kell szerepelniük, ott érdemes egyszerű, letisztult betűtípust választani, amely minden korosztály számára könnyen olvasható. Ha mégis két különböző betűtípust használna, ügyeljen a kontrasztra, például a talpas és talpatlan, vékony és vastag, álló és dőlt betűk kombinációja látványos, de csak akkor, ha nem zavarja az értelmezést.

 

Betűméret: apró betű, nagy baj

Bizony egy tökéletes címke esetén a méret a lényeg.

A betűméret nem csupán esztétikai kérdés. A vásárló nem fogja nagyítóval keresgélni az információkat. A legfontosabb adatokat (pl. terméknév, dátum, összetevők) legalább 6–8 pt méretben jelenítse meg. Mi például 5 pt alatti szöveget nem nyomtatunk, mert az már az olvashatósági küszöb alatt van.

Tudta, hogy a 40 év feletti korosztály jelentős része nehezen olvassa el az ennél kisebb betűket? Gyenge megvilágítás mellett pedig szinte lehetetlen kivenni őket.

 

Kontraszt: a láthatóság alapja

Világos háttérre sötét szöveg és fordítva. A gyenge kontraszt nemcsak rontja az olvashatóságot, hanem csökkenti a vásárlói élményt is. A szemnek pihenés kell, nem küzdelem.

A fekete-fehér klasszikus, de bátran használhat színeket is, csak ügyeljen arra, hogy a szöveg mindig kiemelkedjen a háttérből.

 

Tördelés és a mondanivaló: a címke nem regény

A zsúfolt címke olyan, mint egy túlzsúfolt város, térkép nélkül elveszünk benne. Azonban egy címkéhez sem készítenek útvonaltervet. Tehát feltétlenül használjon tagolást, sorokat, kiemeléseket. A rövid, világos megfogalmazás segít abban, hogy a vásárló gyorsan megtalálja, amit keres.

A címke célja nem az, hogy minden információt egyszerre közöljön hanem, hogy a legfontosabbakat jól láthatóan és érthetően mutassa meg. Ezt elérheti kicsit nagyobb betű mérettel, kiemeléssel de az alap, a megfelelő tagolás.

Kreatív megoldások szűkös helyen

Információ - hierarchia a címkén

Információ – hierarchia egy címkén

Ha nincs mód arra, hogy 2–3 cm-rel nagyobb címkét nyomtasson, viszont így kevés a hely, akkor se zsúfolja össze az információkat, inkább gondolkodjon okosan. Használhat QR-kódot, esetleg multilayer (szendvics) címkét, vagy információ-hierarchiát: a legfontosabb adatokat nagyobb betűvel, a kiegészítőket kisebb méretben, de soha ne menjen 5 pt alá!

Ezekkel a lehetőségekkel élve nemcsak olvashatóbb lesz az etikett, de a termék összhatása is profibb képet mutat majd.

Miért számít mindez?

  • Gyorsabb információértés
  • Jobb vásárlói élmény
  • Kevesebb reklamáció
  • Profi megjelenés
  • Jogszabályi megfelelés
  • Márkaépítés és bizalom

Ha nem teljesen biztos benne, hogy a címkéje valóban jól olvasható, vegye fel velünk a kapcsolatot és segítünk optimalizálni.
Ha még nincs címkéje és nem szeretne hosszú időt a tervezéssel tölteni, bízza ránk – tapasztalt kollégáink segítenek a legjobb megoldásban.

A legkisebb címke hatása is lehet óriási, ha gondosan szerkesztjük.

Öntapadó Címke Nyomtatás – Ragaszkodjon hozzánk!

Tartozzon Ön is elégedett ügyfeleink népes táborába! Kérjen ingyenes, kötelezettségmentes ajánlatot most!

 

 

 

Öntapadó Címke Nyomtatás – Ragaszkodjon hozzánk!

Bármit kérek, megoldják, pontosan úgy, ahogy kértem. A személyes egyeztetés is erősségük. Türelmesen, minden problémára segítenek megoldást keresni.

Az internetnek hála találtam weboldalára, és az ott látottak alapján döntöttem, hogy ajánlatot kérek. Szerencsére messze jobb volt a többi válasznál, a segítőkészségétől nem is beszélve.

Ami tetszett, hogy folyamatos volt a kommunikáció, nem éreztük úgy, hogy aggódnunk kellene, valami félrecsúszott, mert megfelelő minőségű, és mennyiségű információval voltunk ellátva. Legközelebb is Önöket választjuk ha címkenyomtatásra lesz szükségünk.