A termék kinézete, csomagolása nagyban befolyásolja a vásárlási hajlandóságot, ezért fontos, hogy portékánk hogyan is mutat a polcokon. Ennek egyik lényeges eleme a címke – amelyet Önnek készíthetünk – hordozhatja a cég logóját, arculatát, ezáltal közvetítve stílusát, hozzáállását az adott termékhez, fogyasztóhoz.
A vásárlási szándékot olyan apróságokkal lehet növelni, mint a jól megválasztott és kombinált színek, betűk, méretek, netán „negatív tér” (üres felületek)… Ezekkel az eszközökkel a kívánt hatást lehet elérni, terelni lehet a vásárlót egy irányba, hogy megszülessen benne egy érzés: ez a termék kell nekem!
A grafikai tervezés nem arról szól, hogy valaki leül egy paint vagy egy powerpoint elé, és a számára tetsző betűtípusok közül választ valamit, meg egy színt, és összerak valamit. Ez egy szaktudást és kreativitást, művészi hajlamot igénylő terület. Ennek megismerésében próbálunk segítséget nyújtani, hogy:
Hogyan kezdjen neki? Hogyan találjon olyat, aki segít benne? Hogyan kell leadni a nyomdának az anyagot?
A fentiekre, és sok egyéb kérdésre kaphat választ cikksorozatunkból.
Ötletelés
Minden az ötleteléssel kezdődik. Javasolt az elmetérkép módszer használata. Gyűjtsünk össze minél több ötletet, kapcsolatot, jellemző szót, színt, alakot, formát… Strukturáltan bármit, ami kapcsolódhat a tervezendő grafikához. Ilyenkor a rossz ötlet is jó lehet, mert abból egy jó ötlet születhet, szóval bátran! Később majd szelektálunk, mivel a kevesebb több.
Sok esetben hosszabb-rövidebb termékleírásnak is helyet kell adni, ezt könnyen olvasható betűtípussal és mérettel helyezzük a tájékoztatóra. Monitoron olvasva inkább talpatlan-, nyomtatásban talpas betűtípust célszerű használni tömör szövegnél (bővebben következő cikkünkben a betűtípusokról)
Szükséges tudni, hogy a kész grafika milyen felhasználási körülmények között kell teljesítsen, ez meghatározza az alapanyagot, ragasztót…
Papír öntapadó címkén máshogy jelenik meg a nyomatkép, mint műanyagon. A papír magába szívja a festéket, kicsit mattabb hatást kelt, de a műanyagra kérhetünk matt lakkot, ha pont ez a cél, de pl. a nedves körülmények között (kézműves sör címkéje) fontos, hogy ne ázzon le a matrica.
Bátran kérjen segítséget, hiszen azért vagyunk, hogy Önnek a legjobb megoldást kínáljuk. Mind a grafika, mind az alapanyagok kiválasztása végül pedig a kész címkék legyártása kapcsán.