Átlátszó mégsem láthatatlan
Gyanítom, hogy ön is járt már úgy, hogy egy termék címkéjén a feliratot sehogy sem tudta kibetűzni, sok esetben a hiba, nem az ön “készülékében” volt/van. Persze olykor a szem problémáinak és a kor előrehaladásának is megvannak az ilyen és hasonló bosszantó velejárói, de a legtöbb esetben egyszerűen csak a nem megfelelő címke, vagy az azon használt betűtípus és/vagy szín a felelős, vagyis a készítés módja és technikája illetve a folyamat mögött megbúvó téves döntés lehet minden “baj” okozója.
Áttetsző címke esetében is érdemes megfontoltan választani anyagot és színt. Az ilyen címke üvegszerűsége nagyon jópofa a megfelelő helyen, viszont ebben az esetben még nagyobb hangsúlyt kell fektetni a jól megválasztott betű színre. Itt jelen pillanatban a fehér színválasztás buktatóira hívnám fel a figyelmet. Világos csomagolásra vagy például egy aranyló akác mézre, pálinkára, fehér bort tartalmazó üvegre még véletlenül se válasszuk a fehér színt. Míg a sötétebb mézeket (pl. erdei méz) vagy a sötétebb söröket, ivóleveket, borokat valóban feldobja ez a választás.
Tehát fehéren-feketén az áttetsző (akarom mondani) átgondolt döntés a jó döntés.