Tudjuk, hogy mindenki vállát nyomja, az igazán figyelemfelkeltő, mutatós de pontos címke megtervezésének és elkészítésének terhe. Nem vehetjük félvállról a feladatot, mivel a címke a termék arca. A hibákkal tarkított megjelenéssel, ellenkező hatást kelthetük, hiszen ha a vásárló egy pontatlan címkét lát, akár elbizonytalanodhat a termék minőségét és a gyártó/forgalmazó profizmusát illetően is.
Amiket mi látunk az alábbi címkén:
- a szöveg nincs középre igazítva, de mégis olyan hatást kelt, mintha másik nyelven úgy lenne, rendezetlen.
- a „szövegdobozok” beleérnek a grafikába, olvashatatlanná teszi a szöveget (lásd, bal oldal)
- színes részen az apró fehér szöveg nehezen olvasható
- fajita (elírás) – Fajta kellene Faj_i_ta lett írva
- cripps pink cover pink lady helyett „CPVR” került
- Származási országban összekeveredtek a betűk „FRANCIAORSZÁG”
- ékezetek (hol hiányzik, hol rossz irányba áll)
- kiégett pixel nyoma látható a vonalkódon, nyomtatófej-csere javasolt
- létrába nyomtatott vonalkód, ugyanis egy 90 fokkal elforgatva nyomtatott vonalkód, biztonságosabban olvasható
- bizonytalan olvashatóság – határeset, hogy az „x magasság” megfelelő méretű
Címke tervezésnél, mi nem csak az élelmiszerjelölés szabályaira (kötelező elemek megjelenítése) fordítunk nagy gondot, hiszen az természetes. Hanem az előírásokon túl, a termékhez és annak csomagolásához passzoló címke esztétikus megjelenésére is, mivel az nagyban hozzájárul a sikerhez.
Ezért az engedélyezett minimális betű méret kiválasztásán túl odafigyelünk a jól olvasható betűtípusra is, mert hiába tetszik a kiszemelt típus, ha az egy bizonyos méretben olvashatatlan. Ez nem csak rontja az összképet, de a kivehetetlen információk félrevezetők lehetnek.
Ügyelünk a nyelvhelyesség szabályaira, a helyesírásra és a megfelelő ékezetekre (pl. melyik irányba dől), az írás középre igazítására, vagy sorkizárás használatára, ahogy a szöveg igényli. Amennyiben szövegdobozt kell elhelyezni, figyelembe vesszük, hogy a színe passzoljon az alapszínekhez és ne lógjon bele a grafikába, bármilyen az alap (egyszínű, vagy mintás) elengedhetetlen, hogy a betűk színe kellőképpen elüssön a háttértől.
A vásárlók szemén túl az azonosító eszközök “látását” is számításba kell vennünk. Mégpedig úgy, hogy ne ütközzenek akadályba, gondolunk itt a vonalkódolvasókra. A vonalkódok titka, hogy a fekete vonalak közti fehér közök tartalmazzák az információkat, ezért fontos, hogy a vonalkódot mintázatlan lehetőleg fehér háttérre helyezzük. Megengedett világos alapon sötét vonalak használata, a lényeg az, hogy markáns legyen a kontraszt.
Itt kell megemlítenünk a nyomtatási minőség fontosságát is, ugyanis a kiégett pixel rontja a minőséget, magát a kódot pedig beolvashatatlanná teszi. A létra szerűen elhelyezett vonalkódot szintén kerüljük, kivéve hengeres (üvegek, alumínium italdobozok stb.) felületen.
A céljainkért mindig jó, ha elmegyünk a végsőkig, de mindig van egy határ, amit nem érdemes túllépni, akárcsak a címkénél, amit úgy hívunk, hogy margó, ami keretbe foglalja és rendezetté teszi az összképet.
Láthatóan, egy informatív és szép címke elkészítése nem képtelenség, ebben tudunk segíteni. Vegye fel velünk a kapcsolatot!
Öntapadó Címke Nyomtatás – Ragaszkodjon hozzánk!