Tudjuk, hogy mindenki vállát nyomja, az igazán figyelemfelkeltő, mutatós de pontos címke megtervezésének és elkészítésének terhe. Nem vehetjük félvállról a feladatot, mivel a címke a termék arca. A hibákkal tarkított megjelenéssel, ellenkező hatást kelthetük, hiszen ha a vásárló egy pontatlan címkét lát, akár elbizonytalanodhat a termék minőségét és a gyártó/forgalmazó profizmusát illetően is.

Amiket mi látunk az alábbi címkén:

  1. a szöveg nincs középre igazítva, de mégis olyan hatást kelt, mintha másik nyelven úgy lenne, rendezetlen
  2. a „szövegdobozok” beleérnek a grafikába, olvashatatlanná teszi a szöveget (lásd, bal oldal)
  3. színes részen az apró fehér szöveg nehezen olvasható
  4. fajita (elírás) – Fajta kellene Faj_i_ta lett írva
  5. cripps pink cover pink lady helyett „CPVR” került
  6. Származási országban összekeveredtek a betűk „FRANCIAORSZÁG”
  7. ékezetek (hol hiányzik, hol rossz irányba áll)
  8. kiégett pixel nyoma látható a vonalkódon, nyomtatófej-csere javasolt
  9. létrába nyomtatott vonalkód, ugyanis egy 90 fokkal elforgatva nyomtatott vonalkód, biztonságosabban olvasható
  10. bizonytalan olvashatóság – határeset, hogy az „x magasság” megfelelő méretű

 

Címke tervezésnél, mi nem csak az élelmiszerjelölés szabályaira (kötelező elemek megjelenítése) fordítunk nagy gondot, hiszen az természetes, hanem az előírásokon túl, a termékhez és annak csomagolásához passzoló címke esztétikus megjelenésére is, mivel az nagyban hozzájárul a sikerhez.

Ezért az engedélyezett minimális betű méret kiválasztásán túl odafigyelünk a jól olvasható betűtípusra is, mert hiába tetszik a kiszemelt típus, ha az egy bizonyos méretben olvashatatlan, ez nem csak rontja az összképet, de a kivehetetlen információk félrevezetők lehetnek.

Ügyelünk a nyelvhelyesség szabályaira, a helyesírásra és a megfelelő ékezetekre (pl. melyik irányba dől), az írás középre igazítására, vagy sorkizárás használatára, ahogy a szöveg igényli. Amennyiben szövegdobozt kell elhelyezni, figyelembe vesszük, hogy a színe passzoljon az alapszínekhez és ne lógjon bele a grafikába, bármilyen az alap (egyszínű, vagy mintás) elengedhetetlen, hogy a betűk színe kellőképpen elüssön a háttértől.

A vásárlók szemén túl az azonosító eszközök “látását” is számításba kell vennünk, mégpedig úgy, hogy ne ütközzenek akadályba, gondolunk itt a vonalkódolvasókra. A vonalkódok titka, hogy a fekete vonalak közti fehér közök tartalmazzák az információkat, ezért fontos, hogy a vonalkódot mintázatlan lehetőleg fehér háttérre helyezzük. Megengedett világos alapon sötét vonalak használata, a lényeg az, hogy markáns legyen a kontraszt. Itt kell megemlítenünk a nyomtatási minőség fontosságát is, ugyanis a kiégett pixel rontja a minőséget, magát a kódot pedig beolvashatatlanná teszi. A létra szerűen elhelyezett vonalkódot szintén kerüljük, kivéve hengeres (üvegek, alumínium italdobozok stb.) felületen.

A céljainkért mindig jó, ha elmegyünk a végsőkig, de mindig van egy határ, amit nem érdemes túllépni, akárcsak a címkénél, amit úgy hívunk, hogy margó, ami keretbe foglalja és rendezetté teszi az összképet.

Láthatóan, egy informatív és szép címke elkészítése nem képtelenség, ebben tudunk segíteni. Vegye fel velünk a kapcsolatot!

Öntapadó Címke Nyomtatás – Ragaszkodjon hozzánk!

 

Az oldal használatával elfogadja, hogy az sütiket használ. további információk

Az új EU-s törvények értelmében fel kell hívjuk a figyelmét, hogy mint minden másik weboldal, a mi weboldalunk is sütiket (cookie) használ, az Ön böngészésének könnyítése érdekében. Ha nem tetszik, zárja be az internetet, süssön magának egy sütit és vegyen elő egy könyvet.

Bezár